Boekrecensie: “8 State Hurricane Kate” van Jenny Pavlovic

posted in: Category | 0

van de uitgever: “Op 29 augustus 2005 brulde orkaan Katrina in New Orleans, Louisiana, waarbij een stortvloed van wind en water het landschap voor altijd veranderde. In de daaropvolgende weken werden veel mensen en dieren gered uit de door de overstromingen verwoeste stad. 8 Staat orkaan Kate is het onvergetelijke verhaal van de krachtige band tussen een veehouderijhond gered uit een dak en de vrouw die haar niet zou opgeven.

Het hartverwarmende verhaal van Kate’s post-Katrina-reis is een bewijs van de wil en het doorzettingsvermogen van de hond en de menselijke geest! Terwijl ze die moedige reis samen maken, gaan nieuwe werelden open voor Jenny en Kate, een uitstekende overlevende en leraar. Kate’s uitzonderlijke reis, een verhaal over liefde, moed en mededogen, heeft veel anderen geïnspireerd. Haar erfenis is een reddingsnetwerk dat vandaag honden in het hele land blijft helpen. ”

Ik vond dit boek erg ontroerend. De verslagen van de ervaring van de auteur die helpen met reddingswerk onmiddellijk na Katrina waren ingewikkeld en moeilijk voor mij om te lezen, maar tegelijkertijd inspirerend. Godzijdank voor mensen zoals Jenny en zo veel anderen, die alles hebben laten vallen om de dieren in nood te helpen na dit catastrofale evenement. Het boek is ook het verhaal over hoe een hond van een huisdier een persoon kan veranderen op een manier die ze nooit hadden verwacht. Naarmate Jenny veel meer wordt en veel meer betrokken is bij reddingswerken, smeedt ze Bonds met anderen, zowel honden als mensen, die haar op een kernniveau veranderen. Ik vind het altijd leuk om boeken te lezen over hoe dier het leven beïnvloedt van de mensen waarmee ze in contact komen – dit boek is een aangrijpende en ontroerende bijdrage aan dit genre.

Bezoek voor veel meer informatie over het boek en over Jenny Pavlovic

Ingrid King

Misschien vind je het ook leuk: